Sönderslagen

Oj vilken trevlig kväll vi hade igår, precis vad Farmskan behövde... en kväll med goda vänner! Först lite småplock, sen en otroligt god middag, gott vin (Ledin edition!) och sen drog vi igång med härlig musik. Så himla trevligt och man kan ju inte annat än bländas av Jan(a)s nya leende




Taxi hem i natten och med ett skönt lugn i kroppen. Tack vänner!

Sov länge och sen efter lite frukost for jag och kusin P ner till farmor. Herre min je som människan såg ut... hon hade varit uppe och studsat häromnatten och ramlat och slagit i huvudet. Hon var totalt blå i hela ansikten, ena ögat var helt igenmurat plus att hon hade en bula stor som ett ägg uppe i huvudet. Jag ville faktiskt inte ta något foto men det var helt otroligt så sönderslagen hon var. Hon låg i sin säng och vilade och höll oss i varsin hand.

Efter en stund tog vi upp henne och skulle följa henne ut till maten, en i personalen kom och frågade vilka som var och hälsade på.
- Jamen det är ju Pia, säger farmor
- Men vem är det mer?
- Ja, jag vet inte riktigt...
- Det är ju Åsa
- Åsa? Oj, vad hon har växt!

Komplimang eller förolämpning... (*skrattar*)

Jag och maken tog en sväng till stan och hämtade min ring och det beställda vinet från Per Morberg. Skall bli spännande att smaka det. Ett besök hos svärföräldrarna och sen våldgästade vi Paps & Babs på lite middag. En älgstek satt som en smäck i magen... Älg är man inte alltför bortskämd med kan jag säga. Och nu är vi hemma i soffan igen och har en hel härlig söndag att bara slappa på. Maken skall på hockey med Sir Väs och jag tror jag skall bege mig på bio med Manne

Det finns ingen bättre!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0