3 bokstäver

Dagen har varit... spännande! Ett möte som vi väntat ett tag på blev äntligen av och jag tror att det gick bra. Några kollegor hade flugit ner och vi startade med lite "krigsråd" och fika hemma hos mig innan mötet. Det skulle visserligen bjudas på lunch, holländsk lunch, men eftersom jag vet vad holländsk lunch är så var det nog bra med lite fika innan. Lunch här nere är alltid bröd av något slag och så varierar man pålägget bara. Har man otur serverar de bitterballe... uuuhhhh!

Jag trodde i min enfald att jag kunde de flesta kända tre-bokstavs-kombinationerna i min bransch... men ack vad jag bedrog mig. Här nere har jag fått lära mig minst hundra tusen till. Och det är ju helt omöjligt att komma ihåg vad alla är eller vad de betyder. Från början tror jag mest det var IT-folk som hade en massa sådana som de slängde ur sig i tid och otid för att imponera men nu verkar det ha gått inflation i det. På dagens spännande möte så användes galet många och jag skrev så pennan glödde. Nu får jag googla upp lite ord för att se vad de egentligen betyder. Gäller minsann att ha tungan i rätt mun när man skall diskutera...



I Amsterdam är det just nu pride-festival och det är fullt drag på stan. Det hela avslutas tydligen på lördag med en gigantisk parad på en av kanalerna och jag hoppas på fint väder så jag kan åka upp och titta. Skall vara något helt fantastiskt säger de som varit här tidigare. Har inget att jämföra med direkt eftersom jag inte varit på någon parad innan men jag ser verkligen fram emot det.



Och så har vi fått vår första svenska OS-medalj! Grattis Sara till ett fint silver i fälttävlan

//Farmskan

Nalle Puh: Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor.
Snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0