Amsterdamifierar maken

Man skall lära sig den hårda vägen... och det har maken gjort idag. Han har fått lära sig Amsterdams underbara klimat från insidan av kroppen och ut. Det har nämligen öst ner idag... verkligen öst ner och regnat lite från sidan. Kallt har det också varit så man blir ju smått sur när man läser Dotterns facebook-status att de väntas 50 grader där imorgon. Världen är orättvis säger jag bara! Hit med 5-6 grader tack!

Maken har alltså spenderat dagen gåendes ute i Amsterdam för att lära sig staden när Farmskan har jobbat. Det är bra för då kan jag få följa efter honom lite sen när han "bott" in sig ordentligt, för själv hinner man ju nästan aldrig gå någonstans alls i veckorna. Till och från matbutiken är väl ungefär det man gör. Buhu... Hoppas dock på lite bättre väder imorgon kväll för då skall jag ta med honom till mattbutiken här borta och se om vi kan fixa en balkongmatta (läs: konstgräs variant) till balkongen. Tror det hade varit fint faktiskt... och lite blommor förstås.

Dagen har varit hektisk med både nytta och nöje. Nytta i att man fick rensat undan sin mailbox och ha några telefonmöte och nöje genom att vi fick monterat de sista skåpen och hyllorna på kontoret idag. Teamwork verkligen!



Om någon undrar vad vi har under korgen i mitten så får ni fortsätta undra... vi vet egentligen inte mer än att det står upp ett tiotal hårda plaströr med kablar i mitt på golvet. Sådär snygg och svårt att trolla bort om man säger så. Man lämnar det helt enkelt bara så och så hoppas man att någon kreativ människa har vett att dölja det... därav korgen (*skrattar*). Men nu är vi färdiga, alla skåp, planscher och videoskärmar är på plats efter mycket om och men. Och här hemma har maken monterat lite draperi och fixat middag tills jag kom hem. Man blir lätt bortskämd vill jag lova.

Nu får vi ta en kopp kaffe och slappa lite i soffan
Ha en skön kväll vänner
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0