Cyklister

Stan är full av cyklister... verkligen full av dem. De cyklar otroligt fort och stoppar inte för någonting. Så fort någon är i vägen så plingar de på sin lilla plinga och så får man hoppa åt sidan. Det är farligare att hamna på cykelbanan än på vägen vilket är helt otroligt. Häromdagen såg vi en turist som råkade irra sig ut där och höll på att bli överkörd inte bara en eller två gånger utan flera... för de stoppar liksom inte. Dundrar fram och plingar bara. Han var helt chockad den stackaren.


Och ingen hjälm har de heller... magiskt. Men men, det jag skulle komma till var att idag tror jag det gick lite till överdrift när jag på väg till affären såg en 24 meter lång lastbil försöka köra in till kanten för att lasta varor och för att kunna göra det så fick han köra upp lite på kanten. Då kommer där en cyklist och PLINGAR på lastbilen... Tillåt mig småle!!

Nu slänger jag ur mig en fråga... var föds fästingar? I träd eller i gräs??

Ikväll packas väskan för en veckas semester i Svedala... 5 av 5 toast på den!
//Farmskan


Kommentarer
Kusin P

Aja, det dröjer nog inte så länge förrän du också far fram och plingar på det mesta! Se till så att kedjan sitter kvar bara!!!

2012-07-06 @ 10:04:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0