Heineken och Gauchos

Ännu en härlig dag är snart till ända... vi har haft en makalös tur med vädret måste man säga nu när kusin P och Jan(a) varit här. De har ju hotat med regn och åska men inte något av det har vi märkt av. Några droppar kom det när vi satt på balkongen i eftermiddags men det var ingenting som störde, snarare rensade det luften lite.

Idag var "grabbsen" på Heiniken och fick en guidad tur och då gick jag och P på marknad. Vi hittade lite smått och gott och det var riktigt mysigt och inte så trångt eftersom vi var tidiga. En liten pannekage på det och sen vidare upp till ett större varuhus där vi shoppade lite. Jag hittade världens sötaste varm-kofta som "Bäbis" kan ha i vinter.



Men nu börjar det dra ihop sig. Makens två veckor här nere är till ända och han flyger med samma plan hem imorgon som kusin P och Jan(a). Sen är Farmskan själv igen... Fast det är faktiskt helt OK, jobbet tar mycket tid och sen om två veckor åker jag hem över helgen till Sverige. Det går ingen nöd på mig, det är mest lite trist när de åker.

Såg ni OS-invigningen igår? Vi såg lite grand av reprisen i morse och jag blev helt tagen av den entusiasm som Queen Elizabeth utstrålade... (OBS! Ironi). Nej, det var verkligen pinsamt... Alla länders statsöverhuvud vinkade och log när deras länder marscherade in, men när Englands trupp kom in sist av alla då zoomade de in en närbild av henne och hon satt och petade naglarna. Sur som ättika, log inte en gång och var helt ointresserad av allting. Jäkla surskånk!



//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0