Kåsen och opigg

Farmskan är dålig... sista dagen på semestern så blir man sjuk. Så jäkla onödigt! Vaknade igår morse och kände mig helt kraftlös och så hade jag ont i magen. Ingen feber så det var bara att kämpa vidare. Vi tog en långfrukost med frallor och tidning, vilken lyx. Tidning är faktiskt något man kan sakna i Holland och än så länge har jag svårt att läsa en holländsk tidning...

Gick en sväng upp på stan för de sista ärendena som skulle inhandlas innan resan och nu ligger allt i resväskan så prydligt. Inhandlade också lite vin till G som fyllde år och jag kunde helt enkelt inte motstå den här. Gamla vänner till honom dessutom så det var ju uppskattat.



Snart skall fasen alla ha ett eget vin, det dräller ju av dom just nu. Per Morberg, Ledin, Lasse Stefanz med flera... men det är ju bra "ge-bort-vin". Smaken kan jag däremot inte garantera för, får väl höra mig för lite senare. Avlämnade presenten och hade en trevlig fika där innan jag och maken for vidare ner till Fårabäck till Ingvar & Lena som också skulle ha födelsedagsfest. Bästaste Lena har jag fyllt tjugotjugoplus-någonting och firade det i deras härliga stuga. Så fint de har fått det... man blir lätt avundsjuk med tanke på att havet ligger precis utanför fönstret dessutom.

Lite mingel och då dök plötsligt Patriks Combo upp i vardagsrummet och spelade



Hur bra är inte dom då! Skratten ekade tror jag över hela Fårabäck ett tag.

Men som sagt... jag var inte bra så vi stannade inte kvällen ut. Jag hade frossa och var kass så det var lika så bra att ge upp och åka hemåt och hoppa i säng. Det blir tuffa veckor framöver och jag behöver vara frisk. Och på tal om det så känner man ju sig extra välkommen hem när man ser den här bilden över väderprognosen... NOT!



Nej... nu får jag försöka peta i mig lite Yoggi... Ha en skön söndag!

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0