Mitt andra jag

Farmskan är en ganska lugn människa om man tänker temperament. Det är få saker som gör mig arg, förbannad eller sur. Sur är jag i princip aldrig, det har jag efter farmor Signe. Däremot är jag väl otålig och frustrerad från tid till annan över diverse saker men arg... näpp, det är inte jag. Men det lever en annan person i mig som kommer fram då och då och som blir fullkomligt galen och det händer oftast vid två olika tillfällen:

1) Bilkörning
2) Sport evenemang

Bilkörning lockar fram den här andra personen så fort jag bara sätter mig i bilen. "Hon" kallar alla idioter, hytter med näven, vill ligga längst fram alltid... gapar och skriker. Detta har jag nu försökt lösa genom att inte ha någon bil i Holland och när jag är hemma från tid till annan så åker jag med maken i hans lilla röda Ford. Bra så.

Sportevenemang däremot... ja, det händer inte ofta men i helgen var vi och bevistade Åhus Beachsoccer och bägge sönerna skulle spela. Står helt lugnt vid kanten när en händelse inträffar på plan och då kom "Hon" fram igen. Jag är för artig för att berätta vad hon skrek men svärdottern gick iväg och maken drog mig (mig!?) i armen och sa "nu lugnar du ner dig"...



Så här kommer min officiella ursäkt för hennes beteende: Förlåt! Som tur är kommer jag inte att vistas på så många sportevenemang framöver heller...

Igår kväll var vi och käkade lite gott på stan allihopa, söner, svärdöttrar och Paps & Babs. Och idag på min första lediga semesterdag skall jag ta mig upp till stan och handla. Har nog världens lite udda shoppinglista:
- 2 pkt kaffe
- Cykelpump
- Vita skor
- Dove deo
- 3 krukväxter
- Skäggtrimmer

//Farmskan


Kommentarer
Kusin P

Släktdrag? På en fotbollscup för många år sen (preskriberat)skällde jag så att spelet avstannade på 4 andra planer!

2012-07-09 @ 11:24:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0