Suck... svenskar!

Har varit i Köpenhamn hela dagen och jobbat idag. Man får rätt mycket gjort när man sitter där för det är inte många som stör och samtidigt har man många att ta fatt i om man behöver fråga något... och det är bra. På vägen dit, i tidig morgontimma, satt jag och lyssnade på radion och de lokala nyheterna från K-stad. Där pågår ju just nu "Sommar i city festival" under 10 dagar med uppträden, lite tivoli och allmänt hygge. Då hade någon, dryg svensk, anmält kommunen för att inte vara jämställd när det kom till artister. Hela 41 uppträden var av manliga artister och endast 7 kvinnliga... Oh, herregud vilken orättvisa!

Svenskar har för mycket tid!!! Jäkla bror Duktig...



Igår var vi en sväng på stan och käkade gott på torget. Färsk Carbonara pasta satt som en smäck i magen. Sen följde Nisse & Rita med oss hem och fikade lite efter det. Så gott att se dem igen, känns som evigheter sen sist. De gick en sväng till på stan och tog med sig maken, själv var jag för trött och visste att jag skulle upp idag också. Så det blev sängen istället.

Ikväll blir det nog lite koloni-mys med Paps & Babs
Semester är gott

//Farmskan


Kommentarer
Grahnskans

Hej vännen



Hörde detta också, Har dom inget att göra eller...

Dom kan komma upp till oss, så ska jag nog hitta på arbete :)

2012-07-16 @ 10:02:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0