Typiskt...

När jag så äntligen tagit mig för att asa upp cykeln från källaren och såg fram emot att utforska stan... då var där ingen luft i däcken! Jag vet att ni inte tror mig men det är dagens sanning. Och ingen cykelpump så långt ögat nådde och inga grannar att ta till eftersom det är söndag och då stör man inte liksom. Så det var bara att dra ner cykeln i källaren igen och använda apostlahästarna i vanlig ordning. Det funkar ju det också...

Så nu har jag varit ute och gått en sväng, handlat lite mat och köpt lite annat smått och gott som behövdes. Jag har också en påbörjad lista till maken när han kommer ner på sin semester som han behöver fixa (*ler*). Han är bäst på att fixa!

Han berättade igår att han köpt joggingskor och sandaler för 2.200 kronor... Shit! Det var fasen dyra skor!! Och det var dessutom efter att ha fått 500 kr i rabatt. Helt otroligt. Hoppas verkligen han springer riktigt bra och länge med dom där skorna. Bara för att visa så satt han utmattad och svettig framför Skype-kameran igår (*skrattar*). Slösa får bli hans mellannamn i fortsättningen. Själv springer jag inte gärna... har ingen sport-bh...



Gårdagen var en riktig städ- och fixardag. Bytte sängkläder i alla sängar efter att ha haft kollegor sovandes här några dagar i veckan. De försökte hitta hotell samma dag de kom ner men med tanke på att det var en stor IT-mässa så var i stort sett hela Amsterdam bokat så det fick bli "Hotell Färm" några dagar. Så igår tvättades, ströks, dammades och fejades det hela dagen här hemma. Skönt när det luktar nystädat överallt!

Imorgon blir det en speciell dag på jobbet... då börjar fyra nya kollegor och då är det första dagen vi är full styrka. Skall bli så roligt att ha hela gänget på plats... äntligen! Har köpt äppelkaka till fikan, man får ju göra sig till lite sådär första dagen. Sen blir det full fart för dom hela veckan med introduktionsprogram och annat skoj.

Härligt... nu börjar det dra ihop sig!
//Farmskan


Kommentarer
Maya

WOW, skor för 2.200 kronor.... du måste de ju ut och promeneras massor :)))

Ha en fin söndag!

Kram Maya

2012-07-01 @ 14:51:20
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Stiffe

Det var två par skor,Nike joggingskor och Ecco sandaler.Fick även 5 par strumpor och ett par joggingbyxor. Detta är "En dåres försvarstal" känns det som ! mvh Stiffe

2012-07-01 @ 23:03:38
Tia

Jag tycker det är ett klokt köp Stefan! Väl värt pengarna:)

2012-07-02 @ 15:20:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0