Bitterballar

Var det gott eller var det gott att sova i sin "hemma säng"? 5 av 5 toast på den! Lyckades dock i morse med konststycket att åka till jobbet utan glasögon (=omöjligt att se något som helst på datorn) men att packa med kabel till datorn som jag inte behövde. Bra jobbat Sickan!

1 juni mina vänner... en speciell dag i mitt liv men också första dagen på sommaren. En dag som innehöll kyla, regn och hagel... hallå sommar. Men det speciella med den är att jag från och med idag är utskriven ur Sverige. Känn på den! Det kändes allt lite darrigt när man skrev under det pappret kan jag säga... att lämna Sverige helt och hållet och lita på Hollands sjukvård, pensioner och annat. Men nu är det det som gäller... nu kör vi!

Det jag däremot inte kan förlika mig med där nere är deras Bitterballar



Vad är det för fel på svenska köttbullar?
- Du måste för fasen anpassa dig, säger min holländska kollega
- Nja... jag vet inte...
- Ni svenskar ni tror ni är hela världens "role model"... ni är normalast i världen
- Jajamen... det är vi. Och inga bitterballar, bara gott svenskt kaffe och gelehallon

Och det skall jag få ikväll. En grillad svensk korv med senap och gelehallon till efterrätt
MUMMA!!!

//Farmskan

PS! Har skrattat kopiöst till den här, håll till godo!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0