Danska uttryck

Danskarna är ett konstigt folk... de har en massa uttryck som är helt märkliga

Sicken shit og kanel = Jäkla skit
Det rager mig en papand = Jag bryr mig inte

Det var ju bara två små exempel men ganska udda... tyckte jag tills jag började fundera på uttryck som vi själva använder hela tiden. Vi är ju precis lika märkliga

Det rör mig inte i ryggen
Man anar ugglor i mossen
Sitta fast med skägget i brevlådan
Bära hundhuvudet
Hjulen snurrar men...

Uttryck som vi förstår men som för en utlänning är helt omöjliga att förstå



Några bra förslag på svenska uttryck jag kan skicka till mina kollegor?

Ikväll blir det lugna gatan men imorgon har vi en full dag och dessutom en födelsedag på kontoret

//Farmskan


Kommentarer
Mamma

Hej

Vi skall fira vår nationaldag. Inte som Norrmännen men dock. Ha det bra. Kramis

2012-06-06 @ 09:41:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0