Social tystnad bruten

I'm back! Tillbaka till internet, WiFi och sociala kontakter efter en underbar vecka med "La Familia" på Rhodos. Vi har haft det helt underbart... strålande sol och mellan 35-40 grader varje dag. Jag har i princip bara legat och guppat på en rosa luftmadrass i poolen eller i havet hela veckan (men så har jag bränt mig också...). Farmskan Röd AB liksom.

Vi gav oss iväg mitt i natten efter lill-dotterns student och flög ut från Sturup vid halv sju tiden på lördagmorgonen. Ingen visste var vi skulle för vi ville verkligen att resan skulle vara en överraskning. Och inte blev det bättre av att Dottern fick stationering där nere med jobbet och inte hade en aning om att vi också skulle dit. Jag hade varit lite ful och "sladdrat" lite om vår resa till Turkiet... Så fullständig tystnad när vi väl kom dit och sen när kvällen kom tog vi taxi till hennes hotell där hon skulle ha föreställning. Vi smög oss in längst bak i publiken och satt där och väntade på "rätt" tillfälle. Och det kom... med besked. De drog igång en musikquiz som vi var med på och lyckades vara en av fem deltagare med flest rätt. Vi skickade upp maken och när han hoppade upp på scenen och sa "Hallå Elin" trodde jag hon skulle dö. Hon grät floder, jag grät floder och det var verkligen hur häftigt som helst! Så kul att vi lyckades hålla det så länge. Maken vann dessutom en flaska champagne och hela publiken skrek att det var uppgjort... (*skrattar*)

Vi har bott helt fantastiskt på ett hotell som ligger strax söder om Rhodos stad i Kallithea. Härliga rum med balkong mot havet, poolen precis utanför rummet och helt underbara omgivningar. Det enda som jag fortfarande inte kan förstå är hur de kan ligga på dessa hårda sängar utan bäddmadrasser. Inte konstigt de behöver gå i pension vid 50 års ålder, då är ju ryggen helt slut. Men efter att ha legat på sängöverkastet två nätter förbarmade sig städerskan över mig och jag fick en bäddmadrass... lycklig! Maken fick dock fortsätta ligga på den hårda madrassen.

Varje kväll har vi haft tävlingar hela familjen och det har varit allt ifrån volleyboll, minigolf till rena lekar. Så kul det har varit. Sen har det varit uppträde på hotellet av varierande slag, allt från dåliga karaoke-kvällar till helt fantastiska "Il Divo-kopior" en annan kväll. Underbara karaktärer av skiftande slag som vi har kunnat kommentera och haft roligt åt givetvis. Men vi har verkligen haft en underbar vecka. Att bara få vara iväg omgiven av hela sin familj är verkligen härligt! Veckan avslutades sedan med att vi igår kväll åkte till Rhodos stad och åt en härlig middag och sen gick vi och strosade bland butikerna. Jag är så himla nöjd. Skall försöka lägga upp lite bilder så fort jag har fått över dem på datorn. Bjuder dock på en något suddig bild från gårdagen i Rhodos stad.



I storst sett hela "La Familia" på en och samma bild... Det är Elin som tar bilden. Nu sitter vi dock här ikväll hemma i K-stad med Stor-sonen och hans flickvän, vi dricker svenskt gott kaffe och bara slappar i soffan. Imorgon åker både de och jag vidare till Basel och Amsterdam och sen börjar jobbet igen på måndag morgon... man har en del att ta igen (*ler*)

Må gott vänner... det gör jag!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0