Bläck och advokater

Så är man hemma igen i sitt enkla tjäll... så gott! Det har varit bra men intensiva dagar så det skall bli skönt med lite helg. Vädret verkar ju också bli kanon, idag har det varit sol och upp emot 17 grader. Lööööövly!

Eftermiddagen innebar ett möte inne hos mäklaren, och nu har vi alltså formellt skrivit under ett köpeavtal på huset... buhu!! Eller ja... det känns ganska OK. Det var ett jättetrevligt ungt par som verkade väldigt förtjusta i vårt hus så det känns som om det kommer att bli väl omhändertaget. Det som återstår nu är en besiktning i nästa vecka och om ingenting extra ordinärt dyker upp så blir det nog tack och farväl för vår del till Stockvägen.

Mäklaren berättade också tydligt och klart att vi fortsatt har ansvar för huset och att det skulle avlämnas i samma skick som det var i nu. Vilket innebar om köket brunnit upp så kunde köpet hävas... EEhhh jaha... Maken tog honom dock inte på orden utan lyckades idag när han tömde vinden knäcka en av klinkerplattorna på yttertrappan. Men som tur är har vi några lösa plattor liggande så nu får han väl mura lite den kommande veckan...

Jag har också försökt få tag på Notarius Publicus för att få hjälp med att översätta födelseattest och vigselbevis (Holland accepterar inte dokumenten på svenska... suck). Och det var inte helt lätt att hitta honom kan jag säga, visste knappt hur det fungerade, men jag fick en lista på godkända sådana (japp, där finns flera i Skåne) som jag kunde ta hjälp av. Mest advokater då. Ringde dit strax efter fyra och möttes av en telefonsvarare

"Våra öppettider är vardagar 9-12 och 13-16. Var vänlig prata INTE in på telefonsvararen"

Service... goddag yxskaft!! Och bara jobba 6 timmar om dagen.
Tror jag skall bli advokat i mitt nästa liv.

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0