Helgmys i A

Maken kom ut genom dörrarna i ankomsthall 4... tyckte faktiskt att han hade växt ett par centimeter sen jag såg honom sist (*ler*). Kan vara känslan av att ha fixat resan utan att ha sin struktur-fascist till fru med sig. Enda missödet hade varit att han fått slänga sin duschkräm på grund av för stor tub... men det kan man ju leva med. Det fixar vi en ny imorgon. Det var i varje fall härligt att se honom komma och veta att vi har helgen framför oss här nere. Nu skall jag visa honom mitt nya hemland. Att man kunde gå i bara skjortan här klockan nio kändes underbart... solen har värmt gott i ett par dagar!

Ikväll har vi bara varit ute och ätit en god köttbit och lite vin till det... nu skall vi bara slappa lite för sen imorgon så blir det en massa praktikaliteter (som shopping till lägenheten) så då gäller det att vara pigg.

Har haft en bra dag, men en lite småstörig natt med en massa snurrande. Tyckte ändå inte att tankarna malde särskilt mycket så jag vet inte riktigt vad det var som gjorde att jag inte kunde somna om. Vaknade runt halv ett och sista gången jag kollade klockan var hon tjugo över två... något deprimerande men framförallt stressande när man vet att man skall upp om några timmar.

Idag har jag också checkat in på ett nytt hotell för att testa det. Ligger lite närmare stationen vilket på ett sätt är mycket praktiskt men på ett annat sätt är något "stökigare". Här är sjukt mycket folk i rörelse. Men jag blev så himla sur på vårt vanliga hotell och deras hattande med priser så då tänkte jag att jag testar något annat. Får väl se vad kollegorna tycker om detta, annars får vi väl byta tillbaka igen. Såg dock att de "röda skyltfönstren" låg precis runt hörnet vilket kanske kan glädja någon...

Någon snarkar bakom mig... ordningen är återställd
//Farmskan



Kommentarer
Maya

Vilket jobb... bara för att de ska översätta och stämpla suck byråkrati på högnivå!

haha... Millitärjackan få kanske övervägas om han gör något bra igen :P

Och vad läcker din nya frissa är, gillar färgen! Älskar rött hår!



Kommer det bilder på lägenheten?

Hur är det i Amsterdam, måste man själv köpa kyl/frys mm som i Danmark?



Kram fina du och ha en underbar helg!

/Maya

2012-03-24 @ 16:06:41
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0