Mätt möbelvolym

Vart försvann det fina vädret? I morse hade det minsann frusit på rutan på bilen... hyyyy!! Har i varje fall suttit hemifrån och jobbat idag vilket har varit skönt. Både fått chans att kurera förkylningen och samtidigt varit hemma och tillgänglig när flyttfirman kom och skulle mäta möbelvolym. Gick bara före och pekade på möblerna som skulle med och sen räknade han. Fick sen lägga till lite med det som skall inhandlas på IKEA i helgen och sen var det klart. Så om knappt två veckor kommer de och packar ner och lyfter bort...

Jag frågade lite hur långt ner i detalj jag behövde gå... typ den vasen och så men det behövdes inte sa han. Han beräknade att jag skulle behöva mellan 30-50 kartonger också. Shit!! Och jag som tänkte att det blir väl typ en 10 kartonger... Men det är klart, med allt som skall ner så blir det kanske så.



Det kommer i varje fall att bli en hel del saker över här hemma, som inte kommer att få plats varken i stan eller nere i Holland. Men förhoppningsvis kanske de som flyttar in vill ha några möbler och kanske också barnen vill ha något. Vi får väl se...

Läser stor-sonens kommentar på mitt förra inlägg och märker att jag överfört ett antal dåliga egenskaper till honom... Annars är han mest en kopia på sin väldigt coole far. Men otåligheten och frustrationen har han ärvt av mig... plus att han också kör som en fartdåre, precis som sin mor. Det där är faktiskt ganska fascinerande ändå hur barnen blir. Lill-sonen är annars den som är mest lik mig till sättet och utseendet. Ja, det är för härligt det där med egenskaper och personligheter. Vi har fem fantastiska barn!

Ikväll blir myskväll med gott vin och lite god mat

//Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0