Sentimental

Idag har den börjat... den stora rensningen inför våra respektive flyttar. Fatta vad man har sparat en massa skit och gammal nostalgi. Så nu är det bara att koppla bort "sentimental-nerven" som är direktkopplad till hjärnan och dra igång. Och jag tycker faktiskt att jag fixade det ganska bra. Har slängt gamla teckningar, sångtexter, böcker, recept, prydnadssaker och ja... allt annat "bra-och-ha" som man sparar för soliga dagar. Det krävs nog några gånger till i den där sorteringen innan vi är helt nöjda och börjar plocka ner i lådor.

Har nu också lite högar som ungarna behöver gå igenom. Man vill ju inte slänga sånt som de kanske vill behålla... men regeln är enkel: Allt som skall behållas får tas med hem (*skrattar*)

Jag och kusin P var nere en sväng hos farmor Signe idag men det var inte mycket till den lilla människan längre. Hon sov när vi kom och var inte alls sugen att komma upp och prata med oss. Vi försökte sätta henne en stund på sängkanten men hon sa att hon var yr och ville lägga sig igen. Ja, det är ingen rolig syn längre att se henne på detta viset när man vet hur hon har varit...

Tog en liten sväng till Torsebro till Nisse & Rita för en fika framåt kvällskvisten. Trevligt att snacka bort en stund... det blir liksom inte så ofta. Nu väntar två dagar i Lund och sen flyger jag till Amsterdam igen på onsdag. Back to reality!

//Farmskan

PS! Stor-sonens kommentar på min "sentimental-nerv":
Den har väl du aldrig haft några problem att koppla bort!
Se där ja... där rök hans militärjacka...


Kommentarer
Tia

Fan va jag instämmer med Macke. Glömmer aldrig dagen då man kom ner i källaren och tittade in i öppna spisen och ser sina gamla träslöjdssaker i brand! Nostalginerv MY ASS!

2012-03-18 @ 20:40:45
Stiffe

Dom brann bra och värmde gott :-)

2012-03-18 @ 20:56:14
Macke

Jag har då aldrig ägt en militärjacka. Möjligen menar du min väktar-jacka?

2012-03-20 @ 15:17:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0