Dansk julmarknad

Igår besökte Farmskan en dansk julmarknad (eller basar hette det nog) här i Amsterdam. Anordnad av föreningen "danskar i Amsterdam". Tänkte att äntligen lite skandinaviskt julpynt och annat skoj för en julälskare som jag. Suck, suck och trippelsuck... inte något roligt alls där kan jag upplysa. De inriktade sig mest på att sälja dansk mat som säkert den folkgruppen suktar efter här nere.... ni vet rödkål, fläskestek och leverpastej.
 
Var där med kollegan och hans familj och de var nog i himlen när det gällde att hitta mat, även om de nog var lika besvikna på julutbudet tror jag. Fick dock med mig lite saft och lite godis hem, plus att vi festade loss på en röd pölse... alltid något. Nästa vecka är det svensk julbasar i en förort till Amsterdam, skall kanske göra ett försök där istället med maken och Dottern som dyker upp då. Vi får väl se...
 
Var ute på "fina-men-dyrt-som-tusan" gatan efter det med C... Gucci, Armani... ja, ni fattar. Se men inte röra typ. Vi skulle gått på bio men fastnade i shoppingträsket. Gick in i en jättefin heminredningsbutik och hittade den här ljuslyktan som verkligen var jul.
 
 
Den snurrade vilt hela kvällen sen... jo, det är snart jul. I varje fall här nere!
 
Idag BLIR det städning och sen långpromenad
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0