Glad i själen!

Vaknar upp till en ny dag med en skön känsla i själen. Så trevlig dag och kväll jag fick igår! Det började med en familjefrukost med ägg, köttbullar och korv... så härligt att ha barnen hemma. Stackars Hanna var dock på jobb, det är slitigt att vara i kockbranschen. Först jobbade hon heldag och tog extra kvällspass, hemma klockan två på natten och började klockan sex på morgonen igen. Det är fasen strongt gjort! Tessan är inte heller hemma från Azorerna, det där med semester är inte alltid så lätt att få till när man vill det. Men sötaste Lily var här och firade sin farmor, även om hon valde att sova sig igenom frukosten (*ler*). Svårt för farmor att låta bli att väcka
 
 
Plötsligt ringer det på dörren och när jag öppnar står där ett gäng och sjunger för full hals. Älskade kusin P, min fina svägerska Rita, en av mina äldsta vänner Mona och Modern & Rolf. "Ta på dig jacka, vi skall åka ut och åka" men först lite champagne. Och iväg åker vi allihopa, inklusive Lily och Madde. Bort till Hässleholm och julmässan på Hässleholmsgården. Och vem står där och väntar om inte bästaste Grahnskan. Så längesen jag fick krama om henne också!! Och där gick vi sen och mös och Farmskan fick köpt en julkrans till Amsterdam och lite annat smått och gott. En doft av svensk jul!
 
Efter några timmar in i bilen igen, Grahnskan skulle åka hem med andra bilen, och vi tog adjö "kom snart till Amsterdam..." Utanför lägenheten säger dom, nu skall du upp och byta om för vi skall vidare. OK, hej och hå, upp för trappan och stegar in och möts av 35 personer som står och sjunger. Shit vilken chock! Alla mina nära och kära står där med glas i handen och gratulerar. Så himla härligt!!
 
 
Familjen och bästisen Manne hade fixat och donat (tyckte väl det var konstigt när hon inte hört av sig...), Hanna hade fixat underbar efterrätt, mat beställd och hämtad... de hade verkligen varit busy när vi var iväg. Så härligt... jag ryser när jag tänker på det. Alla mina nära och kära var där, min stora härliga familj, föräldrar, lille B, bästa kompisar (ja även Grahnskan den förrädaren!), släktingar, min nya Växjö-familj, Ingemo & Curt mina extra föräldrar... och jag blev så uppvaktad! Barnen höll ett tal till mig och det var också en sån där grej man verkligen kommer att bära med sig. Att de tog sig tid och fixade det liksom (även om jag inte höll med om alla "sanningar" de tog upp om sin mor)
 
 
Smycken, en fantastisk vas jag önskat mig, ljusstakar, pengar till en Ipad, spa-behandlingar och gott vin... allt en 50-åring tycker är bra (*skrattar*). Så när de sista gästerna lämnat huset går vi omkring och städar här jag och maken och jag gör det med ett leende på läpparna. Så glad i själen... och rörd! Så detta kortet som stor-sonen tog på mig när jag försökte tacka är verkligen passande!
 
 
Tack till er alla... jag vet att ni lagt ner mycket energi på detta (*ler*). Kusin P... vi tar spa nästa gång! Och till älskade dottern Elin... du var med oss hela kvällen och idag ger jag dig en lyckospark ända från Skåne. Go get them girl!! Nu skall vi äta frukost och sen skall jag väcka stor-sonen så han kan hjälpa sin gamla mamma att köpa en iPad.
 
Lycklig!
//Farmskan


Kommentarer
manne

ååh gumman...nu rinner tårarna. Så underbart härligt att få vara med och förgylla Din dag! Du har en fantastisk familj men det vet du ju redan:-)

2012-11-25 @ 11:12:36
Kusin P

Härligt att få vara med och fira din dag! Och javisst Kusin Fin.......vi tar spa en dag!!!!! Kramar i massor!

2012-11-25 @ 20:53:48
lill-dottern

<3

2012-11-26 @ 20:34:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0