Sopor

Har precis stigit ur badkaret där jag legat och tinat upp... har frusit precis hela dagen. Det är kallt och ruggigt i Amsterdam (jag säger faktiskt inte som vanligt, men jag tänker det...). Nu skall jag hälla mig i soffan med kaffe och en bra bok och bara slappa. Är så där lagom trött idag efter långa arbetspass både igår och idag så jag känner att jag är värd det.
 
Dagen har tillbringats i Rotterdam på kundbesök, en trevlig storstad det också fast helt olik Amsterdam när det kommer till byggnader och stadsbild. Kollegan skjutsade mig både dit och hem, lite som att "köra miss Daisy". Tror grannarna undrar vad det är för märkvärdigt med mig eftersom jag blir hämtad och lämnad hela tiden (*ler*)
 
Fick också en go räkning igår på 176 euro... för detta facila pris får jag lov att även i fortsättningen slänga mina sopor på gatan. Hade gärna betalt mer om de hade slutat med detta äckliga system och istället fixat riktig sophantering. Bara väntar på när möss och råttor skall börja kila omkring här nere... och ni vet ju hur glad jag är för just de djuren. Huga säger jag bara. Hade det inte varit för att jag reser så mycket så hade jag skaffat mig en katt... problemet är ju bara vem som skall passa den när jag inte är hemma. Inget man frågar grannarna precis heller.
 
Imorgon kommer där lite svenska kollegor igen men annars är helgen lugn. Lite bio med en kompis hoppas jag och sen bara måste jag städa... får verkligen inte tummarna loss på det. Mycket enklare att bara sätta sig med en bok och en kopp kaffe. Som nu.
 
Mår bra!
//Farmskan
 
 


Kommentarer
Kusin P

Städa kan du gör en annan dag......eller en annan....! Sätt dig och läs en god bok - Because you`re worth it!!! Kram

2012-11-02 @ 08:52:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0