Svensk jul och trubbel

Mycket ofrivilliga promenader idag om man säger så... Men vi tar det från början. Efter vår långfrukost begav vi oss ut på stan. Lite shopping, både till jul och till kvällens frosseri, och också en tur till den berömda marknaden Albert Cuyp. Vi hade bestämt med min danska kollega och hans familj att träffas på den svenska julmarknaden runt 1-tiden och vi begav oss iväg med tunnelbanan. Kom knappt halvvägs sen stannade den för att tåget framför hade problem med bromsarna. Vi hoppade av och bestämde oss för att gå men OJ vad långt det var dit då...
 
Som tur var lyckades dom laga tåget så när vi gått tre stationer så började metron gå igen så de sista sju fick vi åka också, kraftigt försenade. Den svenska julmarknaden var... ja, vad säger man. Dyr och liten.
 
 
De spelar verkligen på att man MÅSTE ha alla de saker man saknar hemifrån...

 
Har ju inte mycket att göra med julen precis... men oj vad sugen man blir. Kan säga att jag betalade nästan 90 kronor för en påse chips och en påse ostbågar! Och sen hittade jag en adventsljusstake som jag var tvungen att köpa för det facila priset av 600 kr. Helt sjukt. Men ack så glad jag är ändå! Sen skulle vi hem och då gick metron bara ett fåtal stationer igen sen stannade den. Då hade de kört av en kabel... hur är det möjligt? Vi fick alltså kliva av igen och gå HUR långt som helst. Snacka om dålig karma...

Men nu är vi äntligen hemma och har också fått i oss lite mat på en härlig restaurang här i närheten. Ikväll blir det kaffe och lite smågodis i soffan. Mys på hög nivå! Och kom inte och säg att vi inte gjort oss förtjänta av detta efter alla våra promenader idag
 
 
Höstmys i Amsterdam!
 
//Farmskan
 


Kommentarer
Lill-dottern

vilken fin bild på er! <3

2012-11-10 @ 20:41:30
URL: http://ruthans.blogg.se
Mamma

Tycker jag också

2012-11-11 @ 12:13:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0