Tankekraft

Man skall nog passa sig för vad man tänker för det kan gå i uppfyllelse...
 
 
Har haft denna staty i sovrumsfönstret och varje morgon när jag vädrar ut så lyfter jag (läs: lyfte jag) denna figur i huvudet. Och varje morgon tänkte jag... "den där kommer snart att brista i huvudet". Och yes... idag så föll den i bitar i golvet, och inte ens maken kan laga den. Får nog gömma den för honom innan helgen för han älskar att laga och limma. Det får bli att hitta något nytt i fönstret nu istället.
 
Snart dags för jul också ju och jag letar som en besatt efter adventsstakar. Inte ens IKEA hade något som jag ville ha och jag är tveksam till att de kommer att ha något sådant i några andra affärer. Undrar om jag skall behöva transportera ner det hit. Får be vänner och bekanta som är på väg ner att ta med sig några ljusstakar kanske.... ja, ja det löser sig. Har i varje fall börjat tänka jul, det är ju min bästa högtid
 
 
Blommor är dom bra på dom där holländarna... Nu julmarknad, visserligen dansk men ändå!
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0