Bokat och klart

Då var det bokat, betalt och klart... den 1 april sticker jag och maken till Curacao!
 
 
Så jäkla gott det skall bli... eftersom jag inte varit ledig på vääääldigt länge så känns det som en stor belöning och ha detta att se fram emot. Njuta skall vi! Annars kan man säga att det regnat lite idag, så där som det bara kan göra här i Holland (läs: vattenfall). Hopplöst är det. Plus att min paraply sjunger på sista versen så imorgon får jag försöka införskaffa ett nytt och dessutom ett som inte vänder upp så fort det blåser lite grand.
 
Här nere börjar alla så smått prata om Sinterklaas. Det är den holländska variante på tomten. Han kommer inte heller den 24 december utan den 5 december och med sig har han Svarte Per (hade aldrig fungerat i Sverige). Det går till så att barnen under hela november ställer en sko någonstans i huset (helst framför öppna spisen). I skon lägger man morötter (?) och teckningar och så sjunger man en sång. På morgonen ligger där sen en liten present, skulle tro det är som vår adventskalender. Sen den 5 december kommer Sinterklaas och har med sig alla presenter. Underbart... inte ens julen kan de göra riktigt (*ler*)
 
 
Ja, jag tänker inte ställa ut en sko... får vänta på den svenska tomten istället
 
//Farmskan
 
 


Kommentarer
ingemo

Då får du sjunga
"Måste vägen till Curacao gynga så, kapten ursäkta ja sjynga så", Povel Ramel.
Kram
Ingemo

2012-10-29 @ 20:37:26
Stiffe (a.k.a Styvis)

Och holländarna som påstår att röka brass inte är farligt,,,,,,,Hur ser tomten ut ?

2012-10-31 @ 20:31:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0