Pasta e Basta

Oj oj oj... vilken härlig restaurang vi var på igår. En italiensk krog som var en musikrestaurang där servitörerna också sjöng. Och som dom sjöng! Fantastisk mat och ännu godare efterrätter... gudomligt plus underhållning med jazz, klassiskt, pop och rock. Så häftigt! Så nöjda i själen vandrade vi hemåt, varmt i luften och vindstilla. Man kunde verkligen inte förstå att det var slutet av oktober.
 
Sen vaknade vi upp idag till regn och blåst, kallt som fasen dessutom. Huga! Men vi fick ju tvunget ta en liten tur ändå så de fick se lite till av Amsterdam. Men det blev en liten tur innan vi stannade till och handlade lite paj till lunch och drog hemåt igen. Då upptäckte vi att halva stan var avspärrad och att bongotrummor ljöd över hela kvarteret där jag bor. Vi hade totalt missat att det idag var Amsterdam Maraton... och att de sprang förbi mitt, cirka 4 km kvar till mål. Vilket liv! Och det har jag dessutom nu lyssnat på hela eftermiddagen. Undrar hur länge till det skall hålla på... borde ju snart vara slut på löpare tycker jag. De som springer förbi nu ser mer än halvdöda ut...
 
Nåja, lite högre ljud på stereon bara så går det väl... Gästerna och maken har precis åkt hem mot Sverige igen och jag går här och pysslar lite. Vemodigt som vanligt när folk går fast vi har haft en härlig och trevlig helg så jag klagar inte.
 
Kan man skära hål i trumskinn...?
 
//Farmskan
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0