Farmor hela helgen

Rapport från min första Farmor-helg i Motala: Hon är helt underbar!
 
 
Stor-sonen är också med, stolt som en tupp. Vi anlände framåt kvällen efter att vi först spenderat någon timme på stan för att inhandla "nödvändigt-måste-att-ha-med-till-Amsterdam". Ni vet, kaffe, svenska tidningar, alvedon och annat smått och gott. Skulle också shoppa en ny huvudkudde och det går inte där nere för de kuddarna är mycket större än de svenska och då passar de inte i mina örngott... Ja, men köp nya örngott då tycker ni... jo, men hur många snygga singelörngott går att hitta utan att man också måste köpa påslakan. Undrar varför det är så egentligen. Borde det inte finnas en marknad för singelörngott?
 
Ja ja... väl här så hade sönerna bestämt, antagligen via SMS, att stor-sonen skulle rusa in och ställa sig framför så att jag inte skulle komma fram så fort till henne. Visst är de helt underbara mina söner! Tur man har lite snälla döttrar istället... Lilla dottern hade varit uppe och bakat en typ av hallon-cheescake och garnerat den jättefint som vi skulle ha med oss. Kan säga att den står tryggt och säkert i kylskåpet i Kristianstad. Jag har demens!!
 
Nu har jag precis varit ute på en morgonpromenad med lille hunden Nils och jag tycker nog att det varit en ganska lugn natt. Har bara hört henne två gånger så jag tror de fått sova rätt OK. Blir det fint väder går vi väl en sväng upp på stan och sen tänkte jag laga något gott till mat. Imorgon är det dags att dra iväg igen... en helg går fort!
 
Kan tyvärr inte lägga upp bilder härifrån men lovar några stycken när jag är hemma igen
//Farmskan


Kommentarer
lill-dottern

vilken sötnos :)

2012-09-22 @ 22:29:41
URL: http://ruthans.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0