Gubbe!

Vilken helg jag har haft... har gått med ett fånigt leende hela helgen
 
 
Om jag säger att den här dagen har gått i resandets tecken så är det ingen underdrift. Vi startade från Motala efter frukost och körde sen direkt ner till Malmö med bara ett litet McDonalds-stopp på vägen. Lämnade av stor-sonen i Hyllie eftersom hans flyg gick redan vid fyra. Mitt flyg skulle ju inte gå förrän vid sex, så jag och maken tog en sväng bortom IKEA och köpte några hyllor som vi skall ha hemma i Kristianstad. Massor med folk men världens flow i kön så vi var färdiga på en halvtimme... så det var väl lika så bra att bara åka över till Kastrup och sitta där och vänta istället.
 
Och sen var flyget i tid för en gångs skull... eller det var det i varje fall tills vi kom ut på startbanan. Där stod vi sen en stund för att planet framför oss hade "råkat ut för något" (burnout?) så de ville bara checka startbanen efter att de lyft. Men iväg kom vi men fick köra med lägre fart på grund av regn och storm på Schiphol. Va!? Regnar det i Amsterdam...?
 
När vi sen väl landat så sitter jag på fönsterplats och gubben bredvid (modell större), sitter lugnt kvar och vägrar resa sig upp. Jag fick smått panik... flytta dig liksom och kom iväg. Jag ställde mig lite demonstrativt upp vid min stol men han negligerade mig helt. Fasen vad trött jag blir på sådana...
 
Men nu är jag äntligen hemma... 12 timmar senare. Har packat upp väskan och skall nu bara slappa en liten stund i soffan innan jag intar sängen. Skall bli gött att sova i sin egen säng.
 
//Farmskan
 
PS! Har också idag fått ge maken det tråkiga beskedet att han inte är, och har aldrig heller varit, på min topp-5 hunklista. Inte ens när vi var nyförälskade. Sorry darling!


Kommentarer
Manne

Tuffa besked Stiffe...

2012-09-24 @ 17:46:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0