Puts och Fix

Godmorgon Puts- och Fix söndag. Jag måste verkligen städa... och tvätta, bädda rent i sängen, ta toaletterna och ja... en helrengöring med andra ord. De har hållt på och renovera i trappan så man har ju asat in en massa smuts med skorna så det är bara att dra igång. Kom igen bara...
 
Hittade jacka igår, på United colours of Benetton av alla ställen. Där brukar jag aldrig gå in annars. Men en rejäl vinterjacka à la Duffel typ. Hittade också en varm gensare som jag kan ha nu när det börjar bli kallt. Och inte en i svart eller grått utan rött! Herre min je vad Farmskan var våglig igår.
 
Dagen avslutades med lite mat och bio tillsammans med en kompis. Vi såg "From Rome with Love", den nya filmen av Woody Allen. Nu är jag inte en jättefan av honom men filmen var lite smårolig så det gick an. Lite svårt när man hade hoppats att klara sig med det engelska talet (subtitles på holländska hjälper liksom föga....) och det efter en stund uppdagas att halva filmen pratar man italienska... Kompisen som kan flytande italienska skrattade gott vissa tillfällen och då skrattade jag också (*ler*)

Men jag tror nog att hade man haft text så hade man fått ut mer av filmen 
 
 
Men gillar ni lite småtokiga romantsika filmer... gå och sen den för all del. Det bästa med att gå på bio var att man fick en hel massa tips på andra bra filmer som kommer, så nu skall vi försöka gå lite mer regelbundet. Jag behöver fasen göra lite normala saker också. Inte bara jobba...
 
Nej, nu ropar skurhinken. Ha en bra söndag!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0