Så fel det kan bli

Flyger till Köpenhamn för att ha ett möte på kontoret där och på eftermiddagen skall jag också ha ett externt möte med två kollegor från olika länder. Vi har bestämt i "loungebaren på Sheraton" där vi skall ha lite genomgång och sedan äta något gemensamt. Jag är där i god tid och sitter och väntar på dem... tiden går och ingenting händer så jag skickar ett SMS om de är på gång. En av dem ringer då upp:
 
- Vi är redan här, var är du?
- Jag är också här, sitter i loungebaren
- På Sheraton?
- Nej, jag sitter på Hilton... var ligger Sheraton?

Kollegan förklarar hur jag skall gå... typ förbi taxikön, ta till höger där bla bla.
- Fint jag går nu, är där om några minuter

Irrar runt som en galning och kan inte förstå var Sheraton ligger, ringer upp igen
- Alltså jag hittar inte det. Och jag har frågat i infon, de vet inte heller
- Men ser du glasbron över vägen?
- Ja
- Gå över via den så kommer du direkt in på hotellet.

OK, jag går iväg, går över glasbron och hamnar åter igen på Hilton.
- Ursäkta jag måste vara trög, nu är jag ju på Hilton igen. Är ni inte där?
- Nej, vi är på Sheraton
- Alltså... vi pratar Kastrup???
- Nej, vi är på Schiphol....

Och hur har er dag varit?
//Farmskan
 
PS! Tågvärden i högtalaren: "We drive slowly because there is a cow on the track... muuuu"
Underbart! Det gjorde dagen lite bättre


Kommentarer
Git

Ha ha underbart!!
När vi åkte tåg mellan Bangkok och Hua Hin körde vi på en ko, stopp i en timme, mycket livat! Kor är dyra. Ledsamt (fast det var lite spännande ändå) . Kram

2012-09-20 @ 21:13:23
Lena Malm

Var det för mycket bebis i tankarna? Kära vän, hoppas att du njuter nu och släpper alla businessmåsten för några dagar. Puss

2012-09-21 @ 20:51:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0