Leguaner

Vaknade 3 i natt, pigg som en mört... så var det med den jetlagen. Trodde jag sovit bort den första natten men se det hade jag inte. Tvingade mig att ligga kvar till halv sex, då gicknjag ut på balkongen och såg solen gå upp. 27 grader varmt... pust
 
Det molnade dock upp sig efter frukost så vi beslöt oss för att gå en sväng in mot stan istället för direkt till stranden. Men oj vad varmt, gick kanske 5 km innan vi gav upp och gick hemåt. Av med svettiga kläder och i poolen direkt. Sen har vi bara tagit det lugnt, badat och solat och läst böcker. Läser en sjukt bra bok som heter Box 21. Mycket spännande.
 
Ön har också extremt stora äckliga ödlor... Leguaner. Gröna, slemmiga, feta och upp emot en meter långa. Tvi!!! Och så finns det dårar som matar dem vid poolen. Folk säger jag bara. Både jag och maken håller oss på behörigt  avstånd för maken är övertygad om att de är ute efter honom. Att de helt enkelt värderar hur länge de skulle kunna äta sig mätta. Fast ska de kalasa på honom i sitt bo får de nog vara några stycken så när de kommer i flock så får han springa....
 
Mo ha ha ha ha
//Farmskan


Kommentarer
Brodern

Lite fina ödlor är väl inget att hänga upp sig på? Nä, njut av ön, rå om varandra och om maken blir uppäten...mycke extra bagage hem, presenter till mig lr så... :) Kramis!

2013-04-04 @ 23:06:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0