Två världar

På tunnelbanan är det nu två världar... En värld som sitter med vinterjacka, stor tjock halsduk och uggisar, och en värld som sitter med sommarkjol, bara ben och sandalar. Kan ge mig tusan på att sommarfolket är holländare för de är helt makalösa när solen väl kommer fram. Kan i och för sig vara engelsmän också för de verkar vara helt vatten- och köldbeständiga efter år i den fuktiga luften. Lite skoj är det i varje fall. Själv är jag nog fortfarande mer vinterfolk än sommarfolk, det är inte sandalväder i varje fall även om det börjar bli lite vår.
 
Till helgen kommer Paps & Babs och maken på besök och det skall bli så himla skoj att få visa dem hur jag har det här nere. Det är första gången som Babs flyger så det är väl spännande bara det (*ler*). På söndag har vi köpt biljetter till Keukenhof för att se årets blomsterprakt. Skall bli jätteskoj... missade ju det i fjol
 
 
Och sen på tisdag är det sista Queens day firandet här nere (nästa är blir det Koningsdag istället). Nationell helgdag och vilt firande som i år innehåller kröning av den nye kungen. Alla är helt galna kring det så det skall bli häftigt att se. Tror nog Paps kommer att få lite hicka av allt folk...
 
I övrigt vill jag bara ge ett råd till män som börjar tappa håret... låt det inte växa ut i nacken!
Extremt fult och det gör inte att ni inte ser skalliga ut
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0