År 2013... i backspegeln, del 1

Sista dagen år 2013 och Farmskan gör som vanligt en återblick på hur det har varit. Det känns underbart gott att lägga ett nytt år bakom sig och se fram emot ett nytt orört år och fundera på vad det har med sig. Förmodligen som sig bör både glädje och sorg, precis som livet självt. Men här kommer en liten summering på Farmskans år
 
Januari: Farmskan börjar jobba direkt efter nyår och Amsterdam är som sig bör... våt och regnig men också lite snö även om det inte är frysgrader. Men alla holländare slipar ändå sina skridskor i väntan på lite is. Vad är det med holländare och skridskor? Om de istället kunde lära sig att röja snö liksom. Farmskan åker på en helvetesinfluensa och ligger däckad i nästan en vecka. Lite fester blev det trots allt, både med vänner och med kollegor och så investerar vi i en sommarstuga (sedd endast på bild av Farmskan... så typiskt!)
Månadens citat kommer från maken som "hållt igen lite"
- Jag har faktiskt gått ner 1,2 ton... Tror han varit för länge i lastbilsbranschen

Februari: Farmskan får besök i Amsterdam av bästa Älmhultsgänget, en härlig helg! Farmskan fotograferas i flera olika sammanhang och det känns konstigt eftersom jag är ju bara jag liksom... En tripp till Luxembourg hinns också med och givetvis höll vi på att bli insnöade (vad är det med mig och flygresor?). Hade tur att komma med sista flyget som lyfte därifrån innan de stängde. Ville ju inte stanna där nere när jag hade bokat en Lily helg! Underbara unge som smälter mitt hjärta totalt. På jobbet rullar det på och vi inleder vårens varuhusbesök.
Månadens citat kommer från Frida vid spårvagnsstoppet "Stadhouderskade" 
- Sa han "Stopp jag är skadad"?
 
Mars: Våren gör sitt intåg i Amsterdam och det är så efterlängtat. Ledningsgruppsseminarium, konferens med mitt gäng (där Farmskan slår huvudet i bordet och på kuppen nästan bröt näsan...), besök av Modern och Rolf, besök av stor-sonen och lite annat gör att mars månad försvinner i ett nafs. Farmskan gör också ett årligt läkarbesök i Köpenhamn, total genomgång och fick reda på att jag var överviktig. No shit Sherlock... även om den ohyfsade läkaren var detsamma. Farmskan och maken lyfter för två veckors härlig semester på Curacao. Magiskt!
Månadens citat är åter igen maken, när vi diskuterar semestern:
Jag: Åh så gott, nu är det snart dags för semester... två veckors sol och värme
Maken: Ja... och extra benutrymme på planet
 
April: Semester i paradiset och vi har fantastiska dagar även om diverse leguaner, förkylningar och sjösjuka gör sitt bästa för att "överraska" oss. Båtturen är en historia för sig... Tillbaka till Amsterdam och besök av goaste Manne och Grahnskan. Farmskan går en veckas språkkurs i holländska (?!) och inser att det är inte särskilt lätt det där språket. Sista helgen i April kom Paps & Babs, kröning av nya kungen och stan är överfull av orangeklädda holländare och vi ville naturligtvis inte vara sämre. En härlig helg tillsammans med Paps & Babs som även hann med ett besök på Keukenhof och mängder av tulpaner. Hej vår!
Månadens bästa: "Huvud, axlar, knä och tår" på holländska... i folksamling (Huga!)
 
Maj: Farmskan får ny chef och sörjer faktiskt lite över att mista min fina, danska chef. Men that's life. Har en härlig tjejhelg nere i spanska Torrevieja och även (äntligen!) en helg i Sverige där jag får chansen att pussa på älskade Lily igen! Alldeles för sällan. Maj månad går annars till historien som den kallaste i historien i Amsterdam. Bra där vädermakterna... Farmskan börjar också så smått fundera på livet efter Holland.
Månadens bästa kommer från maken (igen!), replik till sönerna
- Har ni inte hört den... Risgrynsgröt med russin?
 
Juni: Farmskan glömde en rysk kollega på kontoret och har otrolig ångest. Så skamligt! Juni är en lugn månad, inga besök i Amsterdam men väl en härlig Midsommarhelg i Sverige. Så gott! Vi är i stugan och fixar och donar, det är liksom lättare när "arbetsledaren" är på plats (*ler*) och vad är bättre än att fira midsommar med lövad bana och havet runt knuten med goda vänner. Har sommarfest med kollegorna och sen är det äntligen dags för välbehövlig semester. Fattar mitt beslut att sluta i Holland... sorgligt men också befriande!
Månadens citat från maken när jag klagade på mina knotiga tår:
- Det är för att du skall kunna sitta tryggt på pinnen... rugguggla
 
Oj, vad mycket det hänt när man ser tillbaka. Älskar bloggen just därför!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0