Året 2013... i backspegeln, del 2

Juli: Semester och Farmskan och maken drar igång stora målnings- och renoveringsracet i stugan. Vi tar hjälp av lilla B och är jäkligt nöjda med resultatet. Maken får dessutom äntligen upp sitt lilla förråd där han kan ha alla sina pryttlar och jag får helt nya ytor överallt (*ler*). Härligt väder, besök av Lily men även lite sommarkvällar på stan med vänner hinns med innan det är dags för återfärd för mig och den medföljande semestermaken till ett vaaarmt Amsterdam (Pust!!). Rita och Nisse kommer på besök den sista helgen i juli och nu blir det inga fler besök. Farmskan påbörjar flytt hem, tjoho!!
Månadens bästa svar står jag själv för på makens fråga om de dyra tapeterna
- Hade de verkligen inga billigare tapeter?
- Vill du ha snygga tapeter eller billiga tapeter?

Augusti: Fortsatt äcklig(?) värme i Amsterdam gör att svetten rinner konstant hela tiden. Bra när man skall packa grejer... not! Firar Pride-festivalen, en 50-åring med sommarfest och renoverar sista rummet i stugan... nu skall de holländska möblerna in. En "kånka-runt-och-bära-saker-vecka" tar sin början hemma i Sverige, lägenheten lämnas med visst vemod i Amsterdam, och maken och jag slänger den största samligen wellpapp och bubbelplast som någonsin funnits. Farväl av vänner i Amsterdam och lite tårfyllt blir det allt, men nu blickar vi framåt mot nya utmaningar. 800 korvar grillas i Furuboda och maken får ett psykbryt på en Kvik-garderob
Månadens citat från maken avseende garderoben
- pip pip pip pip pip pip... garderob!! (Starkt censurerat!)
 
September: Första veckan spenderas hos Dottern på Mallorca tillsammans med stora dottern. Härligt att se deras shower. Den enda smolken i bägaren är att Lily fyller 1 år samtidigt och det hade farmor missat när hon bokade resan... bra där Farmskan! Investerar i nya sängmöbler, har grekisk afton med vänner, firar Lily, gör ett sista besök i Amsterdam och har dessutom tre fantastiska strategidagar i Älmhult. Har jag sagt att jag älskar Älmhult (*ler*). Farmskan har fått tillbaka sin energi... tillbaka i gammal hederlig Farmskan-style!
Makens och mitt replikskifte när jag klagade på hans "after-toalett-doft"
- Du kan minsann också förpesta världen...
- Jo, men mina flimmerhår sitter åtminstone kvar.
 
Oktober: Blir avfirad ordentligt av mitt gäng i Amsterdam och jag lyckas i sorgens stund med konststycket att försnilla min telefon. Dock återfanns den så småningom och skickas hem till mig igen. Maken är sjuk och Farmskan försöker verkligen vara den perfekta sköterskan... suck! Bjuder på ett hus till lill-sonen och Madde när de är i Tunisien och vi lyckades få det. Härligt! Lill-dottern blir tvungen att ta tuffa beslut och jag är otroligt stolt över henne. Firar en gammal vän som förverkligat en dröm och lyckas bli uppraggad på kuppen (*skratt*). Modern och jag tar en tripp till Bordershop, Oktoberfest på jobbet (#dvärg) och jag har en date med snyggaste karlen i Stockholm. Mår bra!
Makens något bittra kommentar till mig under sin sjukdom
- Hoppas du blir riktigt sjuk någon gång så du får känna på hur det är...
 
November: Firar en härlig helg i Vimmerby med lill-dottern och Josef, Lily med familj... så gott! Tar en tur till Oslo, installerar lilla B i ny lägenhet, blir bjuden på härlig husmanskost hos Manne, har en härlig lördag med Älmhultstöserna i Malmö och besöker Fru Ekdahl. Firar Cissi med tjejgänger och har en underbar kockduell tillsammans. Jag har verkligen underbara vänner! Firar min födelsedag med finaste Lily och njuter i fulla dra. Efter att återigen konstaterat att jag har världens sämsta karaktär tar jag tjuren vid hornen och köper månadskort på gym Actic!
Månadens bästa (pinsammaste!) kommentar stod jag själv för
"The process starts when an oral agreement has been made"
Kollegans försynta "I think the correct word is verbal..." fick mig att rodna.
 
December: Julpyssel, julbakning, julmusik, julgodis, julbord, julklappar, julmarknader... jul, jul, jul. Älskar julen och att få fira den hemma med barnen, Lily och familjen gör Farmskan lycklig. Börjar träna och springer 4 min på löpbandet... heja, heja. Tar en tripp till Nottingham och lite workshops och åker också på en härlig weekend till Stockholm och musikalen Spök. Räddar Conny från att förfrysa och klär för första gången granen i rosa kulor. Pimpad till sista barret.
Månadens roligaste var när jag googlade lågt blodtryck (som jag lider av rejält)
"Drabbar unga, långa och smala..."
Javisst, tre rätt av tre möjliga!
 
Det var mitt år 2013. Hur var ert? Hoppas minst lika berikande
//Farmskan


Kommentarer
Stiffesdotter

Jag trodde att september citatet skulle gå till maken - på en av Elin shower: "Det där med att rocka fett har fått en ny betydelse! GOTT NYTT ÅR ÄLSKADE MOR.

2013-12-31 @ 19:54:34
Lilla B

Tack för allt under detta "hitta tillbaka" året! Love you!! <3 <3 <3

2014-01-01 @ 11:56:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0