Julmusik

Julmusiken går för högtryck både i det Färmska hemmet men också på jobbet. Man får verkligen kämpa för att inte sjunga med högt och störa mina stackars kollegor. Men ett och annat hummande får de stå ut med. Har fått en ny favoritplatta i år... Mary J Blige. Inte för att hon slår favoriten över allt annat Gloria Estefan men där är mycket bra låtar på hennes platta. Också någon ifrån Kelly Clarkson är riktigt bra. Love julmusik!
 
Gårdagen spenderades i Älmhult och som vanligt går man därifrån med ny härlig energi. Det är något speciellt med det stället... kanske nostalgi... jag vet inte. Men jag trivs där. Hur som helst hade jag en riktigt bra dag (och lång) så det var med gott samvete jag körde hemåt framåt kvällskvisten. Att man sen också fick en lunch med stor-sonen var ju lite som grädde på moset eller löken på laxen. Tänk att han fyller 30 år på lördag... det är fasen inte riktigt klokt. Och med tanke på att jag bara är omkring 40 så är man ju en medicinsk sensation (*ler*)
 
Nu bara längtar jag tills fredag kväll när man loggar ur datorn och vet att man har många härliga, lediga dagar tillsammans med familj och vänner. Även om man har en del kvar att pyssla med så är man ändå ledig och kan ha lite sovmorgnar, lite långfrukost och mysbyxedagar.
 
Ikväll är det sista avsnittet på den engelska mini-deckaren "The escape artist". Så jäkla bra!
//Farmskan


Kommentarer
Lilla B

Vi har bara Carolas jul i köket..har spelat den 3759 ggr nu, så det börjar bli litta drygt.. ;) Längtar tills tisdag! Kram

2013-12-20 @ 08:14:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0