Klämdag, flitens lampa lyser

Klämdag, och flitens lampa lyser i det Färmska köket. Jag och stor-sonen jobbar hemifrån
 

Maken däremot, den stackaren, fick upp vid halv sex... fast å andra sidan är det hans sista jobbedag i år så jag tror han tog det med ro. Sen är han ledig till den sjunde januari. Gött mos!
 
Farmskan är något piggare igår efter en rejäl dipp under juldagen. Däckade helt i feber och frossa hemma hos Modern och Rolf och sov nästan i 13 timmar. Modern föll också ihop som en fura med magsjuka så jag undrar om det var något vi ätit...? Fast å andra sidan var ju ingen annan dålig så förmodligen var det bara så att kroppen behövde vila sig lite.
 
Var barnvakt några timmar igår till Lily och nu sitter jag här med en rejäl bula och märke på näsan. Fick mig en rejäl sving med en metalltändare. Nu frågar sig vän av ordning varför hon hade en tändare... men se det där går med blixtens hastighet. Och farmor behöver speeda upp lite. Lilla fisen... sötare än socker
 
Ikväll blir det lite party med gamla grannarna i Everöd!
Så kul!!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0