SPÖK

Idag är det kallt i Stockholm... minus sex grader när vi vaknade i morse och skulle göra stan. Men vi börjar väl med gårdagens bravader som innebar en låååång bussresa till Stockholm med en chaufför som var hurtigare än hurtigast. Jag vet att man inte behöver bry sig men ibland orkar jag bara inte med dessa klämkäcka personer som babblar på om ditten och datten som inte har någon som helst relevans till någonting. Missförstå mig rätt, han var fantastiskt trevlig och serviceminded på alla vis men vad har vi att göra med att hans systerdotter köpt en lägenhet i Stockholm som var lika dyr som hans föräldrahem inklusive 70 hektar jord? Ingenting säger jag... ingenting. Men men.. han körde lugnt och säkert så resan gick otroligt bra.
 
Checkade in på hotell Amaranten på Kungsholmen och efter en god pasta middag var det dags att åka till Circus för föreställningen SPÖK. En mycket positiv överraskning med fantastiska rollprestationer ifrån samtliga. Bra musik och roliga dialoger. Har ni möjlighet så åk och se den!
 
Kvällen avslutades med lite kaffe och whiskey i lobbyn innan det var dags att krypa i säng. Idag har vi så spenderat dagen på stan i vår jakt på lite julklappar. Hittade en hel del... både till oss själva och till andra (*ler*). Stockholm är just nu fantastiskt vackert julsmyckat, vi har en vacker huvudstad. Bussen hemåt drog iväg vid halv tre och som ni förstår så är jag inte med på den. Stannar tills imorgon kväll eftersom jag har lite möten här uppe i morgon. Det var faktiskt riktigt skönt att slippa sätta sig på bussen hem, synd på mitt trevliga sällskap förstås, men skönt att slippa så många timmar. Istället sitter jag på härliga Freys och jobbar lite, skall se om jag kan få till en date med Johannes ikväll, kanske en god kopp te och lite scones... mmmm
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0