30 sekunder

What a day.... men nu tar vi och börjar med gårddagens sightseeing innan vi drar igång.
 
Luxembourg var verkligen en riktigt trevlig och mysig stad. Den gamla staden är byggd uppe på en klippa och sen går där en ravin runt den som också är bebyggd. Man kan gå under hela staden i tunnlar... hur häftigt som helst. Rent och snyggt och också med många härliga restauranger och ett fantastiskt shoppingutbud. Farmskan gillar!! Så hit skall jag nog ta mig en weekend framåt senvåren när vädret är bättre. Det har nämligen varit kallt, dimmigt, rått och lite snöfall dessa dagar... vilket tar oss till dagens händelser
 
Det startade riktigt bra med en otroligt inspirerande presentation. Alla satt helt tysta och lyssnade andäktigt... då är det bra (*ler*). Sen cirka en timme innan vi skulle bryta upp fick jag ett SMS att flyget till Amsterdam var inställt. Hata KLM säger jag bara! Ingen förklaring, ingenting men sen säger travel service att "minst ett plan om dagen" till Amsterdam är inställt på grund av dålig beläggning. Så dåligt!! Vad göra nu liksom? Jag ville inte stanna en natt till för det stökade till det imorgon när jag skulle flyga till Linköping vid 3-tiden, vilket jag absolut inte vill missa. Har ju inte sett Lily sen jul.
 
Så det fick bli att panikboka om till Köpenhamn och sen ta bilen till Linköping imorgon istället. Och jodå, jag kunde få en plats på det planet, visst det kostade en del men det får det vara värt. Trodde sen i min enfald att jag kunde resa på min redan bokade hemresa men se det gick inte. Reser man inte ut kan man inte resa hem. Hmmmm.... så där förlorade min lite pengar för man är ju inte så smart att man bokat med avbeställningsskydd.
 
Ut till flygplatsen i Lux där det nu börjar snöa lite smått igen. Läs LITE... det är knappt det lägger sig på marken. Kollegan ringer glatt och säger att "vänta bara nu stänger de snart ner flygplatsen, det händer alltid när det snöar". Planet skulle gå 17:50 och vi satt färdigboardade i planet cirka kvart i. Då säger piloten att vi har 15 minuter på oss av isa av planet och komma iväg för de stänger flygplatsen klockan sex på grund av snö. Det blev dryga minuter att vänta på att avisningen skulle bli färdig och väskorna skulle lastas. Vi drog 17:59 ut på runway och då stod alla plogbilar och blinkade på rad... Men iväg kom vi som sista plan med 30 sekunders marginal! Så jäkla skönt!
 
Maken hämtade sen mig på Kastrup och nu sitter man i nya soffan och bara pustar ut. Och så fick ju vi en extra kväll tillsammans... på Alla Hjärtans dag och allting (*ler*). Paps&Babs bjuder på frukost imorgon och sen kan jag hämta upp mitt pass också innan jag drar. Allt löser sig... till och med grannen i Amsterdam var snäll nog att ta hand om mina sopor så de inte luktar hela helgen. Nej, nu får det bli lite kaffe
 
Imorgon skall jag snusa på Lily!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0