9 januari

9 januari... mörkt och regn. Eller nej, regn är det inte för du behöver ingen paraply men det är sådant väder så att du är dyngsur ändå när du kommer till jobbet. Känns som om det bara ligger vattendroppar i luften. Inget droppande från himlen... märkligt. De har lovat torrare och kallare väder till helgen och hellre det än detta gråa. Det roliga är ju att så fort de pratar om kallare väder så börjar alla holländare slipa sina skridskor
- Men behöver inte isen ligga lite innan man ger sig ut, räcker ju knappt med en dag
- Nej, nej... man kan åka på kanalerna
Jaha... förlåt mig då

Men gissa om jag längtar till den 1 april...

 
Fick ge mig och gå hem från jobbet igår efter lunch. Huvudvärken var inte nådig och en frossa som hette duga. Hem och tappade upp ett hett bad (aj, vad det gör ont att lägga sig i det!) och sen på med en massa kläder och in under fällen. Svett, svett, svett. Lite gulaschsoppa och te på det och idag kände jag mig bättre. Huvudvärken är borta och frossan också. Fortfarande lite matt men ändå helt OK att ta sig till jobbet. Nu håller vi tummarna på att jag svettades ut skiten.
 
Jag skall i varje fall ge den en match!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0