EN sak skulle jag komma ihåg

Gick sådär att försöka få de thailändska rislyktorna att flyga... i år heller. Andra året i rad som vi inte får till det, men i år tror jag faktiskt att vi kan skylla på vädret. Enligt omslaget skulle det inte fungera i regn... och det gjorde det inte heller. Men men, tredje gången gillt kanske. Vi hade i varje fall en väldigt trevlig kväll med god mat och lite quiz. Dock blev Rita dålig så det var ju lite trist förstås... hoppas hon piggar på sig igen med det snaraste.
 
Och nu är det 2013 och vi går åter mot ljusare tider och längre dagar med ljus... me like!
 
 
På planet ner till Amsterdam idag (japp... jag är tillbaks i vardagen) så var där en spansk familj. De hade två vuxna söner varav en var förståndshandikappad. Denna son hade de lyckats tappa bort innan de kom till gaten så där var lite pådrag efter honom. Men han kom till slut och vi kunde lyfta i rätt tid men sen började de... de vandrade upp och ner i gångarna, med kaffe, utan kaffe, till toaletten... alla fyra hela tiden. Jag fixar inte människor som måste ränna omkring hela tiden. Det är en flight på knappt en timme, inte behöver man väl springa rundor då? Eller är jag bara nojig? Förmodligen säger ni
 
Ja ja... nu är jag i varje fall hemma och uppackad igen. Skall försöka få igång värmen då grannen som passat lägenheten nog bestämt sig för att mina 21 grader var onödiga och satt ner det till 17... huga. Kylskåpet ekar tomt och jag giter inte gå och handla så det får bli en knäcke eller nåt.
 
Over and out och "häppi 2013"
//Farmskan
 
PS! Ja just det... den där ENDA saken jag skulle komma ihåg att fixa när jag var hemma och som jag glömde... förnya passet! Bra där Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0