Funderingar på morgonkvisten

Farmskan håller på att bli förkyld... ja, det var väl att vänta efter makens två veckor av hostande och snörvlande förstås. Lite märkligt dock att det kommer först nu, men jag tror att jag var alldeles för speedad och full av adrenalin när jag kom hem inför julen så det fastnade helt enkelt inte. Och nu när jag haft en helg med total avslappning... ja, då knackar den på. Välkommen förkylning!
 
Idag var det första dagen med arbete för de flesta här nere. Barnen börjar i skolan idag så det var fullt (läs: överfullt!) i tunnelbanan på den tidiga avgången som jag tar. Det händer nästan aldrig och det kommer snart att mattas av igen för sådana är dom. Måndagar är de uppe tidigt och sen blir de tröttare och tröttare framåt veckan. Så denna första dagen är de fulla av energi och tidigt uppe... men vänta bara, snart är jag nästan ensam i tunnelbanan igen (*ler*)

Fast det kostar förstås på att gå upp tidigt... man hinner kanske inte sminka sig. Så tänkte nog tjejen som satt framför mig idag. Hon körde hela racet och då menar jag inte att hon bättrade på sitt läppstift... Nej, det var brunkräm, foundation, puder, rouge, eyeliner, läppstift, ögonskugga, mascara... hela kittet. Fattar inte att de orkar sitta med en liten fickspegel och fixa allt detta med 200 personer runt omkring sig som bara glor. Ett tag önskade jag nästan att hon skulle dra mascaraborsten över kinden i en kurva (det hade garanterat hänt mig!) men så började jag fundera på varför jag önskade det. Inte särskilt snällt ju... Var och en gör väl som dom vill fast jag tycker det är lite märkligt.
 
Och så en liten fundering så här på morgonkvisten:
- Vad är det med vissa människor och guld?

En del människor bara älskar guld och bling bling. Ju mer desto bättre är mottot tror jag. Smyckena skall vara så stora och så tjocka som möjligt. Klockorna så pråliga som det bara går och väskor, tröjor, mössor och skor skall bestå av guldnitar och annat krims krams i guld. Någon?

Jag har nog för mycket fritid
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0