Uttrååååååkad

Idag är första dagen som jag börjar se en ljusning på detta elände som jag nu förstått är influensa. Det är nämligen första dagen som jag anar något annat än en diffus dimma utanför min huvudbubbla. Jag kan faktiskt se, känna och ana något utan att huvudet går i bitar eller att jag hostar sönder kroppen.
 
Kollegan kom förbi igår med frukt och medikamenter så jag klarar mig ett tag. De är snälla mina vänner här nere! Inte för att jag har kunnat äta så mycket, mest varit flytande i form av te eller så. Men idag har jag knaprat i mig två kex och lite vindruvor så livskrafterna börjar återvända... Det var längesen jag varit så däckad tror jag. Sist var nog 1991 när jag låg i lunginflammation i en hel månad och sen hade en hel månad med halvtid för att komma igång igen... då var jag också helt färdig. Men som sagt... inte så illa och dessutom betydligt bättre idag. Det finns hopp! Framförallt så saknar jag frisk luft så om det fortsätter i denna riktning skall jag gå ett varv runt huset imorgon förmiddag, bara för att få lite frisk luft i lungorna
 
Har tvättat sängkläderna idag och tagit en dusch... bara det gjorde ju hur mycket som helst
 
Helgen blir lugn och skall samla krafter till nästa vecka
Och så har jag bokat en resa till Motala i februari... dit längtar jag!
 
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0