Vilken helg!

Ligger och bloggar i en hotellsäng i Köpenhamn. Maken och jag har precis varit nere och käkat en god hotellfrukost och nu skall vi snart ut och gå en sväng i det något kylslagna vädret. Lite lunch på stan och sen bär det hemåt igen till våra respektive boende... men vilken härlig helg jag haft!
 
Det började i fredags eftermiddag med att jag hade en liten återträff med högskolegänget. Vi försöker ses så där en två tre gånger om året och bara snacka lite, så vi träffades över ett glas vin på Nostalgia. Därifrån for jag sen iväg för att fira Sanna, med "gamla" tjejgänget (ni vet Nenne, Cissi och Sassa brassa som maken brukar säga... han kan nämligen aldrig skilja dem åt och så heter alla nästan samma sak också...). Nåväl... vi hämtade upp Sanna vid stationen och sen drog vi ut till Hammar och Cissis fina lägenhet. Stoj, stim och skratt, gympapass (!) och god mat. En helt otroligt rolig kväll helt enkelt.
 
 
Det där gympapasset i Cissis garage vet jag inte om det var så genomtänkt men det var riktigt skoj. Hon avslutade passet med att alla skulle slå en kullerbytta på golvet... amen fatta! Jag har väl inte slagit en kullerbytta sen jag var typ 10 år. Helt övertygad om att jag skulle bryta nacken... fint och komma tillbaks till jobbet och försöka förklara det liksom. Kan se framför mig när de frågar "men varför skulle ni slå en kullerbytta...?" Hmmm.... men skoj var det. Och sen fullt ös hela kvällen och det hela avslutades framåt nattkröken med en sång- och danstävling. Jag har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge. Helt hes och genomsvett... Hade sagt till maken att "jag nog inte blev så sen" så han var nog lite förvånad (och jäkligt svårväckt) när jag kom hem. Hade ju inga nycklar så jag stod och ringde på porttelefonen i säkert fem minuter innan Dottern vaknade till liv och kunde släppa in mig. Ja ja, that's life!
 
Men tack tjejer för en fantastisk kväll!
 
Sen upp tidigt på lördagen... suck.... och bort till massagen och därefter till Sascha för klipp och lite styling. Jag och maken skulle ju som sagt till Köpenhamn för lite konferens och party med kollegorna från Danmark. Så iväg med tåget och incheckning snabbt som tusan på hotellet. Lite föreläsning och sen en trevlig kväll i Köpenhamn. Maken tyckte nog det var lite svårt när alla 20 pratade danska, högljutt runt omkring honom men han nickade på de rätta ställena (*ler*).
 
 
Två kvällar med party tar ut sin rätt dock... så vi dök i säng runt ett. Det var nog ett klokt beslut tror jag... känns så idag i varje fall. Och som sagt... nu en liten tur på stan och sen åker vi hemåt.
 
Jag är glad, mätt och nöjd efter en härlig helg
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0