Barnvakt

Just nu ligger där en ängel och sover i mitt sovrum. Jag är barnvakt idag till Lily när lill-sonen och Madde är i Ullared. Hur gott är det inte att ha henne snusandes här! Hon har sovit hela natten och vaknade inte förrän klockan sju i morse, sen fick hon lite välling och så busade vi lite och nu sover hon en stund igen. Fast jag förmodar att det blir fart och fläkt uppåt dagen. Har vi tur kommer också en kollega till mig och hälsar på som också är barnledig med en liten flicka i Lilys ålder... skulle vara skoj!
 
Farmskan är annars mycket stolt över sig själv för nu är hela gästrummet färdigställt. Väven är målad två gånger och igår satte jag upp tapeterna. Så himla fint blev det! Fick lite hjälp av Modern och Rolf också några timmar igår, de fixade i trädgården och putsade fönster. Mysigt! Framåt kvällen kom först Paps & Babs och sa hej och sen kom Mona och Greger och då grillade vi lite gott. Lagom till kaffet dök Zindy och Johnny upp så det "gamla gänget" var helt plötsligt samlat på altanen... riktigt kul att ha fått upp kontakten med dem igen.
 
I tisdags var jag och kusin P en heldag i Ullared. Det är himla längesen jag var där och det har ju verkligen vuxit. Flera våningar högt och en massa kaffeställen och restauranger inne på varuhuset. Vi hittade mycket fint, inte så mycket kläder dock, men annat pyssel man kan tänkas behöva (eller inte behöva...). Kul var det i varje fall och en heldag med kusin P är aldrig fel. Tack för en härlig dag!
 
Nej, nu skall jag hinna klä på mig innan lillan vaknar
//Farmskan


Kommentarer
Kusin P

Tack själv för en mycket trevlig dag! Kram 😊

2013-07-18 @ 15:55:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0