Litet hus vi bygga vill...

Vilken helg vi har haft... jobb i stugan, partaj i Fårabäck och besök av finaste Lily med kompis. Fullt upp och så där härligt trött i hela kroppen efter redigt kroppsarbete.
 
Fredagskvällen gick vi upp till stan, jag och maken. Käkade riktigt god grekisk mat uppe på "Ella mat", maken tog nötfärsbiffar med fetaost och jag tog grillad kycklingfilé. Så otroligt gott och till en mycket bra peng. Sånt gillas! Uppe med tuppen och drog iväg för att hämta brorsan, nu skulle här byggas hus. Efter lite frukost på altanen så började de att bygga grunden. Själv drog jag igång tapetsering av den lilla väggen i storstugan... och inte vilken tapet som helst utan den vansinnigt snygga som inköptes för det facila priset av 800 kronor rullen. Men så blev det snyggt också (det får man väl säga utan att skryta?)
 
Underbart väder, varmt och soligt så framåt lunch kom Lily-familjen med vänner. De tog en sväng ner till havet och sen blev det både fika och korvgrillning innan de for hemåt igen. Alltså den ungen kommer jag att äta upp någon dag... hon är bara så underbart go. Mitt hjärta smälter.
 
Efter en fullmatad arbetsdag lämnade vi brorsan och åkte till Fårabäck för räkfrossa nere vid havet. Det var Malms som bjöd in till det och Patriks kombo spelade i vanlig ordning. De är så musikaliska så man blir avundsjuk, kan spela typ allt och flera olika instrument. Härligt! Men framåt 11-tiden kändes det i ögonlocken att man varit igång så då tackade vi för oss och stupade i säng. Minns inte ens att jag gick och la mig innan jag somnade, då är man trött! Och när klockan ringde i morse så kändes det som om man aldrig ens gick och la sig heller... men det var bara att pallra sig upp och dra på arbetskläderna.
 
Grabbarna har fortsatt med stugan och själv har jag slipat ner tapeterna i gästrummet och också hunnit med att väva väggarna. Nu får det vila till imorgon, då skall jag börja måla på väven. Och när stugan väl stod färdig blev det taklagsfest och whiskeyKlapp på axeln till oss alla tre!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0