The Amsterdammer

Hade en trevlig kväll ute på stan när maken fyllde år. Han fick välja restaurang så det blev italienskt med pasta och gott vin. Vinet var dock dyrare än all mat tillsammans och väääääldigt starkt. Så Farmskan somnade gott... faktiskt nästan innan vi kom hem (*skratt*)
 
Och så fick vi ju skypat med underbaraste stumpan också. Hon berättade att de sjungit för Madde som ju fyllde år dagen innan maken. Grattis igen finaste svärdotter!!
 
Tada!! Farmskan har blivit med ny cykel...
 
 
Är den inte fin så säg? Och med riktig Hollandsprägel med bakje och allt... (*ler*)
Nu skall jag fara fram som ett jehu på den!
 
Maken och jag har VARMA och SVETTIGA dagar i Amsterdam just nu... ingen svalka finns att få någonstans och man lovar varje dag att det skall åska och regna och det är faktiskt vad vi hoppas på. Men hittills har inget skett så vi får väl se. Jag jobbar visserligen och har lite AC på jobbet men stackaren där hemma... Fast idag ser det faktiskt "lovande" ut på himlen så måske, måske.
 
De har ju också som jag sagt tidigare bestämt sig för att, mitt i semestertider när Amsterdam kryllar av turister, renovera metrotunnlarna. Så där är ersättningsbussar och det gör ju resan till och från jobbet något krångligare. Igår var där en stor matrona som tvunget skulle ha sin fot ute i gången när bussen är knökfylld. Då tycker jag faktiskt att man får tåla att man blir trampad på... gång och gång. Då kan man fasen inte bli upprörd. Tror hon ville ha uppmärksamheten, men de stackarna som trampade på henne. Folk!
 
Nu är det fredag och dags för helg. Maken och jag skall rensa ut lite skit i lägenheten och sen på söndag kommer Nisse och Rita hit för några dagars besök. Trevligt!
 
Skaffa er en skön helg allesammans!
//Farmskan
 


Kommentarer
Lilla B

Mycket tjusigt transportmedel!

2013-07-26 @ 11:17:12
Anonym

Matroner och tunnelarbetare borde inte få finnas i Amsterdam.(ler). Kramar från papsobabs.

2013-07-27 @ 07:44:28
Kusin P

Har du en bricka där bak? 🚲😃

2013-07-27 @ 10:03:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0