Två dagars intervall

Har ni märkt att jag kör med tvådagarsintervall nu...? Tror det är min semestermood som gör detta. Det blir liksom inte riktigt tid att sätta sig ner och blogga. Jag njuter i fulla drag av mina semesterdagar i Svedala. Så vad har då hänt sen sist. Jo... först kom ju stumpis och Madde och hämtade mig och så åkte vi ut till stugan, men eftersom vädret var under all kritik och dessutom stugan helt upp och nervänd så blev det inte så roligt. Vi hann i varje fall med att käka lite lunch och snacka lite. Bara att få pussa på henne gör ju hela dagen liksom...

När de kört iväg så stannade jag kvar och gav mig på att måla listerna. Det var ingen barnlek... 44 lister senare så var jag rätt matt i armen kan jag lova. Men bra blev det och det kommer att bli så fint när de är uppsatta. Maken kom sen efter jobbet och så tog han ett ryck med det sista på taket och klippte lite gräs. Sen var det dags att ge sig iväg på kalas till Håkan som fyllde år. De bjöd på grillat och det satt som en smäck efter allt slit.

Sen igår så började dagen med fotvård och hur välbehövligt var inte det?! Hon var riktigt duktig och lyckades i stort sett få bort hela min förhårdnad under ena trampdynan. En kvick tur på stan för lite inköp, en trevlig pratstund med fru Hansson som jag sprang på bara si sådär (TREVLIGT!) och sen vidare till stugan för att försöka få till det inför kvällens firande av Grahnskan. En timme innan de skulle komma stod jag och målade fönsterkarmar och maken spikade lister. Tur inte Paps var där... kan höra hur han hade skällt... (*ler*)
 
En trevlig kväll med tjejerna, först lite tapas där hemma och sen ner till restaurangen för grilltallrik och karaoke... ha ha ha... vi sjöng alla fyra för Grahnskan. Annars var det mest småtjejer i tioårsåldern som sjöng. Fast jag tyckte vi var modiga som gick upp. Avslut med kaffe och pralin och sen tackade de för sig runt 11 och då var Farmskan trött som en lus. Somnade som en stock och vaknade inte förrän halv tio idag på morgonen. Gött gött gött
 
Och sen idag har det varit fix och trix i lägenheten, flyttat runt möbler(tack Paps) och rensat ut en massa skit som man inte behöver... det är så jäkla befriande så det inte är sant. Och maken han kröp snällt in i garderoben och fixade en extra stång till mina kläder. Han är en snäll man...
 
 
Så nu tar vi oss upp på stan för lite god mat, det är vi värda
 
Tjing tjing
//Farmskan
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0