De 10 sommarbudorden

Sitter och myser med kaffe hemma i Kristianstad efter ett heldagsmöte i Malmö. Det har varit mycket diskussioner och mycket information så man behöver allt lite koffein (*ler*). Imorgon åker jag ner igen för lite andra möten men sen är jag ledig över midsommar och det skall bli HUR SKÖNT SOM HELST!
 
Ni vet väl förresten de 10 sommarbudorden:
1) Du skall inga andra sommargudar hava än Per Gessle och Tomas Ledin
2) Du skall inte missbruka ledigheten genom att lata dig utan genomföra alla renoveringsprojekt som försummats under året
3) Tänk på grillningen så att du helgar den
4) Hedra stadsfestivalen med din närvaro, och stå lojalt i kön till bajamajan efter att druckit alldeles för många öl ur plastmuggar
5) Du skall icke slarva med ditt dagliga intag av glass och bag-in-box-rosé
6) Du skall icke begå badkrukebrott utan doppa dig minst en gång
7) Du skall icke stjäla tid från TV-tittandet utan troget se alla program om allsånger och sommarmord i Midsomer
8) Du skall icke bära vittnesbörd om ointresse för vädret utan ständigt prata om regnrisk och solchanser och jämföra det mot tidigare somrar
9) Du skall icke ha begärelse till att äta inomhus även om det egentligen är alldeles för kallt, för blåsigt eller för mycket mygg för att sitta ute
10) Du skall icke hava begärelse till smakfull klädsel utan hasa runt i väldigt fula shorts och flip-flop
 
Tycker de är perfekta!
//Farmskan
 
PS! Beslutet är fattat, jag känner mig befriad!


Kommentarer
Lena

...och jag känner mej tacksam. tror du att vi kan ses på torsdag på eftermiddan? Puss

2013-06-18 @ 21:48:51
Elin

Har jag missat något?

2013-06-19 @ 10:30:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0