Ryssar, grannar och shopping

Glömde ju berätta för er att jag glömde... ja, glömde, min ryska kollega kvar på kontoret i torsdags kväll. Det är fasen inte OK! Fattar inte vad jag tänkte på, förmodligen ingenting alls. Sån ångest jag fick när jag kom på det och då var det ju rätt försent och inget telefonnummer till honom hade jag heller inlagt. Skall skicka en liten blomma till honom och be om ursäkt (*rodnar*)
 
Det är lugn helg annars för Farmskan, det skall tvättas, strykas och fejas i vanlig ordning. Sånt som jag inte orkar att greja med i veckorna. Maken är ju inte här denna helgen, han jobbar på som en liten gnu ute i stugan. Idag har han oljat in hela trädäcket. Jättefint blev det! Men men... eftersom det var uppehåll för en gångs skull så passade jag på att ta mig ut en sväng på stan efter frukosten. Vaknade förresten inte förrän halv tio idag... vad hände där liksom? Jag som vaknat runt 4-5 varje morgon med tankar som snurrar hela veckan. Magiskt... men skönt!
 
Jo, ut på stan, fixa nya blommor till vaserna och så tänkte jag se om jag hittade mig en ny bikini. Det gjorde jag till slut men framförallt hittade jag jättemycket fint till Lily
 
 
Så mycket härliga färger det finns nu och detta är ju bra saker som hon kan ha till sommaren. Kanske jag kan ha något ombyte nere i stugan också om de dyker upp och hälsar på.
 
Men vad är det egentligen med holländare och bling bling? Affärerna är fulla med kläder, skor, väskor och annat som är översållade med bling. Fattar inte...
 
 
Alltså allvarligt...
 
Nöjd och belåten med mina fynd så drog jag mig hemåt igen bara för att se att en av grannarna på nedre plan hyrt in lite trädgårdsarbetare (inte en dag för tidigt!). De klippte ner träd, buskar och gjorde ordning rabatter... bara det att allt de klippte ner hamnade på tomten hos grannen intill (*ler*). Undrar om han är lika imponerad. Skall bli kul att se hur länge allt skräp får ligga kvar.
 
Nej, nu får det nog bli film nummer fem i Johan Falk-serie 3
Ha en skön lördagkväll
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0