Språkförbistring

Hur man vet att man börjar bli gammal? Tårna börjar bli krokiga och buliga... inte snyggt och jag klagade lite till maken idag. Svaret var sådär
- Det är för att du skall kunna sitta tryggt på pinnen... rugguggla
Inte snällt!
 
Men vi har haft en härlig dag. Det har visserligen varit lite kallt i vinden bitvis men ändå shorts och kofta. Så jäkla gott. Maken har fått köpt lite kläder och sen har vi planterat och gjort fint på balkongen. Lite jordgubbar i solen där ute med en god bok var inte helt dumt heller.
 
Och nu ikväll har vi varit ute och käkat på en liten pastabar en bit utanför centrum
Jag gjorde nog kvällens dumhet...
 
 
Beställde utan att fråga vad det egentligen var... litade på min italienska. Borde jag inte ha gjort! Fast å andra sidan får man ju vara glad att det var jag och inte maken som fick detta. Jag kan i varje fall tvinga i mig det hela med lite god vilja men maken... no way. Men nu vet man det... Spaghetti Vongole är musslor.
 
Imorgon blir det nästan en full dag tillsammans... så härligt
//Farmskan


Kommentarer
lill-dottern

Hahaha, pappas ansikte skulle man vilja sett om det var han som fick tallriken framför sig! :D

2013-06-09 @ 11:50:59
URL: http://ruthans.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0