Från himmel till helvete

Hade en underbar dag igår... avskedsparty med fina kollegor och i vanlig ordning blir jag så himla rörd. De hade gjort en bok till mig med bilder och personliga brev och där var så många härliga minnen så tårarna flödade. Holländska "läckerheter" hade också inhandlats och de skall jag avnjuta här hemma och tänka på dem allesammans. Dagen avslutades sen med middag och sen gick jag nöjd i säng
 
Ni hör... himmelskt!
 
Sen upp med tuppen för att flyga hemåt igen och det började ju bra med frukost högst upp på hotellet och utsikt över hela stan. Taxin kom när den skulle och incheckningen gick bra så allt var frid och fröjd tills jag upptäckte att jag inte hittade min telefon. Alltså fattar ni vilken panik jag fick! För det första var börjar man? Man kan inte ringa någon för man har inte ett enda telefonnummer i huvudet längre. I-landsproblem!! Jag travade (läs: småsprang hysteriskt!) till servicedesken och bad dem ringa upp hotellet och kolla om den låg på rummet
 
Svaret var Nej, den fanns inte varken på rummet eller i restaurangen (där jag visste att jag haft dem på grund av ett taget foto på morgonen). Köpte därefter lite tid på en dator och skickade mail till mina kollegor om vad som hänt om de kunde kolla med taxibolaget. De kunde ju givetvis inte svara på mailet men jag hoppades att det skulle nå dom och att de skulle gå igång. Sen var det bara att sätta sig ner och irritera sig något så in i bomben på sig själv för att man varit så slarvig...
 
Man är faktiskt helt handikappad utan telefon och jag vet att det är helt sjukt och "hur klarade man sig förr"... men det hjälper inte! I den tid vi lever i så har man allt i sin telefon. Och man vill för allt i världen inte bli av med den och förlora alla bilder och mail med viktig info.
 
Väl hemma fick jag in på datorn, ta kontakt med kollegorna som meddelade att hotellet nu HADE funnit telefonen. Jäkla slarvig letare vill jag lova. Men slutet gott, allting gott... man överlevde detta också
 
Det finns värre saker men just idag kunde jag inte komma på något annat
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0