Livets hårda skola

Det är bara så att vissa beslut är tyngre än andra att ta. Man vill egentligen krypa in i sig själv och bli barn på nytt och slippa ta ansvar, men så enkelt är ju inte det som kallas livet. Man hamnar i situationer och vid vägval där man är tvungen att välja väg utan att veta om det är rätt väg man väljer. Gå på magkänsla säger man ju och visst gör man det på sätt och vis men det är ju inte alltid förnuft och känsla är på samma kanal i huvudet.
 
It is what it is and you have a choice
 
Ett av mina absoluta favorituttryck... Man har alltid ett val och oftast vet man faktiskt att det val man gör är det rätta trots allt. Jag beundrar många människor runt omkring mig men mest av allt beundrar jag de som tar tuffa beslut och som klarar av att göra det när känslorna svallar i kroppen.
 
Du vet och jag vet! Kärlek och en massa styrkekramar!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0