Usel sköterska

Jag har verkligen inget tålamod när min stackars make är sjuk. Jag är ingen sjuksköterska och kommer aldrig att bli. Kolla med ungarna så får ni höra om deras tragiska barndom utan empati vid sjukdom, i bästa fall lyckades vi hitta ett gammalt plåster om någon råkade skada sig. Igen... jag har inget tålamod
 
Så när den stackars maken i morse kravlar sig upp ur sängen, stapplar sig dubbelvikt och grimaserande ut på toaletten då blir jag bara trött. Tycker att skärp dig nu. Så det sista jag sa när han rullade ut ur bilen var: "pigga på dig nu va.."  Ja ni hör ju själva
 
Så skammen var stor när han ringde och berättade att han varit på sjukhuset och fått kollat hjärtat på grund av smärtan. Allt var OK med hjärtat men han hade en låsning kring revbenen som tryckte på nerverna. Starka mediciner och vila. Ooops
 
Så ikväll lagade den väna (läs: ångerfulla) hustrun lite god mat för att kompensera min klumpiga morgon. Så nu är han säkert piggare imorgon..
 
//Farmskan


Kommentarer
Lilla B

Även den väna modern hade dom symptomen.. Skärp dig! Du har bara 39 graders feber. Klart du ska till skolan.. Äpplet föll inte långt.. ;)

2013-10-11 @ 08:42:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0